Bianca Karaman, Project Manager: “Ceea ce încercăm să facem noi, managerii, este să îi ajutăm pe agenți să își dezvolte abilitățile”
Bianca Karaman a împlinit anul acesta 7 ani de când face parte din echipa noastră, timp în care a trecut prin rolurile de agent de vânzări, agent quality, trainer și team leader. În momentul de față, este Project Manager pe proiectele de consumer pentru unul dintre cei mari clienți de telecomunicații ai noștri și gestionează team leaderii și agenții din echipele din București și Slobozia, formate din aproximativ 85 de persoane.
Bianca gestionează 7 proiecte din categoria de servicii de Sales / Outbound pentru clientul nostru de telecomunicații și, în cele ce urmează, ne-a povestit despre provocările unui departament de Sales și lucrurile de care trebuie să țină cont în formarea unei echipe de vânzări performante.
Provocările departamentului de vânzări
În încercarea de a forma o echipă bună de vânzări, Bianca trebuie să fie atentă la abilitatea agenților de a se mula pe nevoile clientului și de a negocia, astfel încât să țină în frâu și să mențină un balans între targeturile de vânzări și menținerea standardelor de calitate.
“Din punctul meu de vedere, vânzările îi dau agentului oportunitatea să fie flexibil și creativ în abordare, să identifice mult mai multe exemple din viața personală pentru a-l orienta pe client către un serviciu/produs care i se potrivește. Este o zonă care oferă agenților multă libertate și spațiu pentru a negocia, a exploata oportunități și a identifica nevoi.”
În final, obiectivul Biancăi este să formeze echipe care înțeleg și ating nevoile clientului, astfel încât clientul final să achiziționeze ceva care aduce valoare în viața lui, iar clientul să își atingă obiectivele de vânzare.
Succesul proiectelor de vânzări – mixul potrivit între strategie și echipe performante
Rolul Biancăi de Project Manager presupune ghidarea echipelor, de la team leaderi până la agenții de vânzări, pentru a asigura aplicabilitatea strategiilor. „Dacă ar fi să reprezint schematic modul în care funcționăm, în vârful piramidei aș trece stabilirea strategiilor, a obiectivelor și a planurilor de creștere la nivel de manageri, urmată de team leaderi, cărora le transmitem strategia, și departamentul de quality și training, împreună calibrându-se pentru a reuși să avem rezultate bune și o creștere organică. Bineînțeles, ulterior totul începe să ia formă și să fie implementat cu ajutorul echipelor de vânzare cărora le transmitem, nu într-o singură discuție sau într-o singură ședință, ci prin multiple activități, strategia pe care trebuie să o urmărim.”, adaugă Bianca.
Pentru Bianca, succesul proiectelor depinde foarte mult de o bună cunoaștere a echipelor și oamenilor din care sunt formate, lucru care îi permite să aloce persoana potrivită la locul potrivit și pe proiectul potrivit, în care să performeze cel mai bine. “Ceea ce încercăm să facem, noi managerii, la nivel macro, este să ne ajutăm colegii să își dezvolte abilitățile, atât în zone către care au o predilecție, cât și în alte direcții noi. În același timp, cu ajutorul celorlalți colegi ai noștri din departamentul de calitate, și implicit team leaderi, ne asigurăm că implementăm în continuare planurile de calitate și de creștere astfel încât să ajungem la un mix potrivit”, a completat Bianca.