Ionuț Buciulac, Manager Senior, Business & Consumer: “Relațiile de încredere cu clienții noștri s-au consolidat și mai tare după 2020”

 În Blog

Anul acesta, colegul nostru, Ionuț Buciulac, împlinește 6 ani de când face parte din echipa Blue Point. Prima poziție pe care a ocupat-o când a venit la noi a fost de agent de vânzări, iar după șase luni deja prelua rolul de Team Leader și gestiona o echipă de 8 oameni. Opt luni mai târziu, coordona o echipă de 15 oameni în departamentul de Business, după care a fost promovat în rolul de Project Manager, poziție din care a gestionat 8 echipe și 70 de angajați.

În momentul acesta, Ionuț este Manager Senior al departamentelor de Business & Consumer, pentru unul dintre cei mai mari clienți ai noștri. Este un rol din care coordonează aproximativ 150 oameni și 17 proiecte din toate cele 3 sedii ale noastre.

Ionuț ne-a împărtășit din învățăturile pe care și le-a luat din experiența lui de creștere la noi în companie, ne-a povestit despre tipul de leadership pe care îl aplică, cât și despre modul în care construim parteneriate lungi și relații de încredere cu clienții noștri.

 

De la Agent de Vânzări la Manager Senior, în 6 ani

După 6 ani în care a crescut organic și a trecut prin mai multe praguri de creștere, Ionuț a căpătat o viziune de ansamblu asupra modului în care oamenii sunt ghidați să își găsească locul potrivit în companie. „Eu sunt dovada vie a faptului că Blue Point nu pune o etichetă și că oportunitățile sunt deschise pentru toată lumea, indiferent de vechimea pe care o ai în organizație. Deși eram doar de câteva luni în companie, am fost încurajat să aplic pentru posturile deschise intern. Am realizat că pentru mine a fost foarte important faptul că am găsit mentori printre oamenii cu care lucram, oameni dispuși să mă ghideze, să îmi arate că au încredere în mine, ceea ce îmi dădea încredere în forțele și abilitățile proprii. Până la urmă, scopul nostru este să vedem potențialul din fiecare și să oferim ghidaj în funcție de abilitățile pe care le observăm în fiecare nou coleg”.

În discuțiile recurente pe care le poartă cu agenții pe care îi coordonează sau cu cei de pe poziții entry level, Ionuț încearcă să le transmită colegilor din entuziasmul și modul său de a vedea lucrurile. “Cred că ceea ce m-a ajutat să cresc a fost faptul că mi-am setat obiective de la bun început și m-am ținut de ele. Recomand tuturor să aibă răbdare, mai ales în perioada de învățare de la început, să fie constanți, proactivi, să meargă dincolo de job description, să fie curioși și să observe cum pot oferi valoare. Filosofia noastră, la Blue Point, este să oferim o bază solidă tuturor și să nu încurajăm creșterea superficială. Profit de ocazie să sparg acest mit despre industrie conform căruia un job în call center ar fi repetitiv. Dimpotrivă, aș zice că este foarte dinamic, zilele nu seamănă niciodată între ele, clienții se schimbă și modurile de abordare și de vânzare diferă de la o zi la cealaltă. Personal, este și ceea ce mă motivează să continui în acest domeniu.

Agentul de vânzări este implicat încă din faza de discuții strategice

Ionuț este responsabil de toate proiectele de sales pe care le desfășurăm pentru unul dintre cei mai mari parteneri ai noștri și activitățile aferente din sediile din București, Slobozia și Buzău, în total supervizând 150 de oameni. În relația cu echipele cu care colaborează, atât cu team leader-ii, cât și cu departamentul de quality și cu back-office, dar și cu agenții de vânzare, Ionuț crede foarte tare în puterea exemplului. “Pornesc de la cel mai banal exemplu. Dacă eu nu îmi doresc ca oamenii să întârzie, nici eu nu întârzii niciodată. Apoi, dacă mie îmi place să descoper și să încerc să găsesc cât mai multe strategii, încerc să insuflu acest entuziasm și celorlalți.

Ionuț crede într-un tip de leadership care implică toate părțile, încă din faza de discuții strategice. „Cred că este foarte important ca fiecare membru al echipei să știe și să cunoască strategia, pe care o discut transparent cu fiecare dintre ei. Ceea ce noi facem, managerii de proiect, este să gândim niște planuri, să facem niște strategii, urmând ca ele să fie puse în aplicare de către colegii noștri care sunt în prima linie, cei care iau contact inițial cu clientul. De aceea este foarte important să le explicăm oamenilor care le pun în practică”, explică Ionuț.

Un aspect care îl ajută foarte mult în coordonarea echipelor este acela de a-și cunoaște absolut toți oamenii. “Asta am făcut întotdeauna, am fost printre ei, întotdeauna am avut discuții individuale și am încercat să învăț câte ceva despre fiecare, lucru care m-a ajutat să pot să relaționez mai bine și să îmi aleg mai bine momentele în care era poate nevoie să dau feedback. Pentru că a trecut prin multe poziții, traseu care a presupus să se adapteze la noi situații și noi colegi, a învățat să dea celorlalți timp să se adapteze, la rândul lor, la noua situație și nu s-a așteptat niciodată să fie îmbrățișat de noii colegi de la prima interacțiune.

Pentru absolut toate colaborările noastre, ne dedicăm 1000%”

Pentru că este responsabil de buna desfășurare a activităților pentru unul dintre cei mai mari și cei mai vechi clienți ai noștri, Ionuț face des un exercițiu de autoanaliză și autoevaluare, pentru a găsi noi moduri de îmbunătăți serviciile pe care le oferim. “Dacă ar fi să ne raportăm la ce apreciază cel mai tare clienții la noi, cred că adaptabilitatea la nou se numără printre cele mai apreciate și des menționate aspecte ale activității noastre. Am făcut un pas în spate ca să îmi dau seama ce am putea îmbunătăți, ce aș putea îmbunătăți la mine și așa mi-am dat seama că suntem acel partener care caută întotdeauna cele mai bune soluții și se adaptează foarte ușor la situații noi. Noi nu putem să nu vedem o plăcere în provocările care apar zi de zi și, până la urmă, asta ne reprezintă, de fapt, modul în care ne adaptăm, pentru că ne dăm seama de cât de buni suntem atunci când lucrurile devin tot mai dificile. În plus, la Blue Point împărtășim același set de valori și principii după care ne ghidăm, ceea ce ne ajută foarte mult să fim eficienți și productivi. Și aș mai menționa faptul că, indiferent de mărimea proiectului care ni se încredințează, îl tratăm pe fiecare cu același nivel de implicare și dorință de a face lucrurile bine. Pentru absolut toate colaborările noastre, ne dedicăm 1000%”, a completat Ionuț.

Relațiile de încredere cu clienții noștri s-au consolidat și mai tare după 2020”

Ionuț consideră că, în acest moment, unul dintre asset-urile care diferențiază Blue Point pe piață sunt relațiile de încredere consolidate în timp prin parteneriate pe termen lung. Cred că trecând împreună cu clienții noștri prin momente dificile și probe de foc, cum a fost pandemia, relațiile de încredere s-au consolidat și mai tare și simțim asta chiar și acum. Am ajuns într-un punct în care urmăm aceleași strategii, avem același tip de gândire, ne ajutăm atât de o parte, cât și de cealaltă. Noi știm să cerem ajutorul acolo unde este nevoie, iar clienții ne oferă sprijinul necesar. Bineînțeles, lucrurile acestea s-au câștigat tot în timp.

Ionuț crede că Blue Point a demonstrat că este un organism cu baze solide, cu parteneriate pe care se poate baza în momente de criză, care își poate continua activitatea atunci când apar evenimente neprevăzute. “Dacă lucrurile sunt instabile într-o companie, acest lucru se vede foarte ușor în momentul în care apar schimbări și provocări. Cel mai recent exemplu este cel din 2020, când am reușit, alături de toți managerii, team leaderii, departamentele de quality și de back-office, să migrăm în regim work from home, fără impact în rezultate, 300 de angajați. Fără să avem un precedent în spate, fără să fi trecut vreodată prin asta, am reușit să le transmitem colegilor de la IT nevoile noastre și să le implementăm rapid. În ciuda faptului că în acea perioadă erau foarte multe impedimente, am colaborat foarte bine cu fiecare agent în parte și le-am oferit punctual ajutorul nostru pentru a se acomoda cât mai ușor la schimbare”.

Contactați-ne

Ne puteți trimite un mesaj și vă vom răspunde în cel mai scurt timp.