Ce lucruri urmăresc managerii noștri în interviuri. Ne spune Katy Zaharia, Manager Blue Point

 În Blog

Katy este la Blue Point de aproape 8 ani – a ajuns în echipă pe un proiect pe care îl cunoștea foarte bine, dar spune că acest lucru nu a însemnat că procesul de învățare a fost mai puțin intens. Dimpotrivă. Din poziția de manager, consideră că are două roluri la fel de importante:  acela de a cultiva atmosfera potrivită în echipa sa și cel de a găsi întotdeauna soluțiile potrivite pentru proiectele pe care lucrează. 

Povestea lui Katy la Blue Point 

Mereu cu zâmbetul pe buze, Katy este unul dintre oamenii care au crescut foarte repede în echipa noastră. După 2 luni, ajunsese să conducă întreaga echipă de whitemail, fiind cea care cunoștea cel mai bine procedurile. Treptat, a preluat și alte proiecte, iar acum gestionează nu mai puțin de 12, unde se ocupă de managementul zonei de inbound și direct marketing. În prezent, ziua ei la birou se împarte între solicitările clienților și gestionarea echipei sale de agenți.

Pentru Katy, procesul de învățare în primii ani a fost despre relația cu oamenii și comunicarea cu aceștia: ”Am învățat foarte multe de la oamenii din jur. În prezent, mă consult cu colegii mei și pun în aplicare sugestiile lor, iar satisfacția e cu atât mai mare cu cât simt că și echipa mea crește odată cu mine”. În plus, una dintre prioritățile ei este adaptarea la fiecare dintre oamenii cu care interacționează, fie ei clienți sau membri ai echipei: ”Oamenii sunt diferiți în fiecare zi – e o provocare zilnică să mă adaptez, să înțeleg starea fiecăruia, să nu îl scot din zona lui de confort. Practic, în schimb, aleg să mă scot pe mine din zona de confort”. 

Pentru ea, cele mai mari satisfacții profesionale sunt, pe de-o parte, legate de lucrurile învățate și, pe de alta, de echipa pe care a format-o și a crescut-o de-a lungul timpului: ”Am învățat foarte multe multe lucruri, pe care nu m-aș fi gândit niciodată că aș fi ajuns să le fac, dar pentru care primesc constant feedback-uri pozitive de la clienții noștri”. 

Este foarte mândră de echipa pe care a crescut-o și spune că aceasta a devenit o a doua familie: ”Ne ajutăm nu doar pe plan profesional, ci și pe plan personal”. Acesta este și motivul pentru care și-au creat mici tabieturi care îi unesc și îi destind – de la cafeaua luată împreună după prânz sau micile surprize dulci pe care le găsesc pe birouri, la aniversările sărbătorite împreună și la cadourile de Crăciun. 

 

Profilul ideal al omului de customer service 

Când vine vorba de recrutare, Katy spune că ceea ce caută în oamenii care vin la interviu nu se rezumă la competențe: ”Când cunosc un om nou, experiența profesională vine în plan secundar, mai importantă este inteligența emoțională. Profesional, totul se învață – luăm oamenii noi de la zero, dar trebuie să avem o bază. Iar baza e reprezentată de skill-urile personale, de cum interacționează cu ceilalți”. 

Atitudinea pozitivă este primul semn că un candidat va face față provocărilor: ”Eu întotdeauna zâmbesc, iar dacă omul respectiv îmi răspunde la fel, cu un zâmbet sincer, e clar că se va integra. Trebuie să fie orientat către clienți, pentru că dacă nu are empatie și dorința sinceră de a ajuta, nu se va potrivi acestui job”. Apoi, skill-urile profesionale se învață, dacă există și o dorință în acest sens: ”Colegii noi care ajung în echipă primesc speech-uri, învață cum să vorbească, ce răspunsuri trebuie să dea, cum să își adapteze discursul de la interlocutor la interlocutor.” Acest proces de învățare este susținut de toată echipa, iar dovadă stă chiar faptul că există foarte multe oportunități de avansare pentru cei care își doresc să crească, chiar și într-un timp scurt. În plus, toți team leaderii sau project managerii au început inițial pe posturi de agenți. 

Ce le spune întotdeauna oamenilor care vin la interviu? ”Că suntem ca o familie și ne dorim să fie mereu o atmosferă plăcută, pentru că acest lucru se vede mereu și în rezultate – într-un fel îți ies lucrurile când lucrezi în liniște, când faci lucrurile cu drag, și în altul când este o atmosferă tensionată sau stresată”. 

Așadar, performanța profesională este posibilă chiar dacă nu ai experiență. Diferența însă e făcută aproape întotdeauna de dorința de a învăța. Dacă vrei să ne cunoști mai bine, vino să ne intervievezi. Completează formularul de aici și află care sunt joburile disponibile! 

 

Contactați-ne

Ne puteți trimite un mesaj și vă vom răspunde în cel mai scurt timp.