Violeta Roșu: „Să pui o companie pe picioare și să te menții atât de mult timp este o muncă de zi cu zi. Astăzi, am o echipă extraordinară”

 În Blog

Iată-ne ajunși la 13 ani de activitate. 13 ani de provocări, de momente frumoase, de experiențe care ne-au făcut astăzi o echipă unită. 13 ani pentru care ne considerăm norocoși și fericiți să avem alături de noi oameni, clienți și parteneri cu care am legat relații profesionale de durată.

Cum arată 13 ani de business în industria de call-center? Cum se văd lucrurile astăzi? Ce anume ne-a ajutat și ne-a ghidat în tot acest timp? Cum menții și dezvolți o companie antreprenorială ajunsă acum la peste 250 de angajați?

La toate răspundem în materialul următor printr-o radiografie tare dragă nouă a celor 13 ani fericiți de Blue Point.

De la 5 angajați la o echipă de peste 250 de oameni

În 2007, porneam la drum cu o echipă de numai 5 oameni, dar hotărâți să construim o companie solidă, cu reputație bună: „Am pornit din start cu gândul să punem bazele unei companii mari. Încă de atunci, ne-am propus ca, atunci când ceilalți aud de Blue Point, să vorbească de bine, pentru că suntem profesioniști și lucrăm cu toată seriozitatea”, își aduce aminte Violeta Roșu, Managing Partner.

Planurile au fost ambițioase, munca depusă – pe măsură. Într-un domeniu unde angajații performanți erau foarte căutați, iar piața de recrutări era destul de instabilă la început, am reușit să ne dezvoltăm an de an, punând mereu pe primul loc oamenii: creșterea, profesionalizarea, integrarea lor într-o echipă care să înțeleagă impactul pe care îl are în businessurile clienților noștri, responsabilitatea ce decurge de aici, dar și recompensele ce vin odată cu aceasta.

O radiografie în amintiri a celor mai importante momente Blue Point

„Astăzi, uitându-mă în urmă, sunt extrem de mândră de toată echipa. Este mai mult decât speram – să am o echipă foarte închegată și unită, foarte capabilă și care comunică foarte bine. Asta mi-am dorit dintotdeauna”, adaugă Violeta.

Desigur, au existat și numeroase provocări sau momente-cheie de care ne aducem aminte și care au pus cărămizi importante la fundația Blue Point.

Unul dintre ele a fost pasul pe care l-am făcut în extinderea companiei, cu deschiderea a două sedii noi în provincie, la Slobozia și Buzău. „Ne-am dat seama atunci că tipologia fiecărui oraș este diferită. Dorința noastră de creștere era pe măsură – planificam dublarea numărului de angajați într-o perioadă foarte scurtă, ceea ce trebuia să ne aducă și rezultate pe măsură. Însă stabilizarea din punct de vedere al performanței într-un sediu nou, cu oameni noi s-a dovedit a fi o provocare foarte mare. Am investit mult în schimburi de experiență, în menținerea contactului cu echipele din afara Bucureștiului și, cel mai important, am făcut totul cu perseverență. Nu am renunțat în nicio secundă să credem că se poate chiar și în momentele în care lucrurile din teren nu arătau 100% identic cu ce puseserăm la început pe hârtie”, își amintește Loredana Surugiu, Call-center Manager.

Echipa Blue Point își aduce aminte cu drag și de unul dintre cei mai performanți și echilibrați ani de activitate, 2019. „Am simțit acel an foarte intens. În fiecare zi aveam provocări, cărora le făceam față cu brio. Nu a fost un an neapărat ușor, însă am avut rezultate peste așteptări. Am muncit, ne-am și relaxat într-unele dintre cele mai reușite activități interne – teambuilding, petrecere de Crăciun, surprize frecvente pentru angajați și zile speciale sărbătorite – și am putut să ne bucurăm la final de rezultate care sunt de fapt un cumul al tuturor anilor precedenți. Am văzut, practic, o echipă de management foarte unită, care e pe aceeași lungime de undă și care face lucrurile să se-ntâmple cu multă motivație și atașament față de activitatea lor”, completează Violeta Roșu.

Toți acești ani ne-au pregătit pentru un debut de 2020 în care echipa și-a arătat mai mult ca oricând unitatea și dorința de a depăși momentele mai dificile. „Mă bucur imens să văd cu câtă maturitate au reacționat oamenii la situația impusă de criza sanitară și economică COVID-19. Perioada work from home, mutarea întregului nostru ecosistem și adaptarea lui la lucrul remote în numai o săptămână – s-au dovedit a fi momente în care spiritul de echipă și solidaritatea au fost demonstrate mai bine ca oricând”, povestește Violeta.

ADN-ul Blue Point: echipă, rezultate, relație și creștere

Ce ne-a ghidat în toți acești ani? O serie de valori pe care le-am pus în tot ce facem. Iată-le pe cele mai importante.

Echipa. „Am considerat mereu că, dacă un om își face treaba cu plăcere, asta se vede automat și în calitatea muncii lui, în relația cu clienții, în propria satisfacție profesională. Asta se simte, de asemenea, în vocea cu care răspunde la telefon, în felul în care își reprezintă compania inclusiv în afara locului de muncă. Pentru acest efect de bumerang care se creează, am pus mereu pe primul loc oamenii și mulțumirea lor”, ne spune Violeta Roșu.

Iar asta este vizibil pentru întreaga echipă. „La Blue Point, suntem ca într-o mare familie. Am simțit asta încă din momentul angajării mele. E minunat să vezi ce legături se creează între colegi, cum ne sprijinim unii pe ceilalți și cum gestionăm provocările împreună”, adaugă Loredana.

Performanța. Ea vine ca un rezultat direct al colaborării fluide care există în interiorul echipei. Dorința de a face mereu mai bine, mai mult, de a fi un suport real pentru ceilalți se vede rapid în atingerea constantă a obiectivelor.

Relația. „Cuvântul-cheie pentru acești 13 ani este relație. Construim relații și parteneriate pe termen lung cu clienții noștri. Nu ne-a interesat niciodată doar să încheiem acorduri profitabile pe termen scurt, ci să ne facem treaba bine, pentru ca oamenii să vină la noi cu încredere și cu deschiderea de a ne consulta, de a fi parteneri”, menționează Violeta.

Mai mult, același principiu se reflectă și în relațiile profesionale din cadrul echipei. În Blue Point, cel mai vechi angajat a sărbătorit recent 10 ani de când este cu noi, un moment pe care l-am sărbătorit de la distanță, însă cu mare apreciere și mulțumire. „Am reușit să creștem oamenii cu experiență, ne-am format împreună, se vede că ne dorim cu toții același lucru și tragem în aceeași direcție”, mai precizează Violeta Roșu.

Dezvoltarea. Credem că, prin implicare și dorință de a învăța, oricine poate face performanță. „Asta este una dintre valorile Blue Point cu care am rezonat foarte puternic încă de la începuturile mele în companie. Îmi aduc aminte cu drag de unul dintre trainingurile pe care le-am susținut pentru o grupă de fete, proaspăt absolvente de liceu. Erau la început, nu aveau niciun fel de experiență în domeniu și erau destul de temătoare în privința activității pe care urmau să o desfășoare aici. Îmi tot spuneau că nu se simt pregătite, că poate nu sunt cele mai potrivite persoane pentru acest job. Însă am reușit să le conving să-și dea o șansă și să încerce niște apeluri reale, ca să vadă cum s-ar descurca. La finalul acelei zile de test, nu doar că și-au schimbat radical mentalitatea, dar au și rămas în Blue Point pentru mult timp. Orice om dornic să muncească poate să se dezvolte, dacă are deschidere și dacă se implică”, argumentează Loredana Surugiu.

13 ani de Blue Point: 3 milioane de ore petrecute de echipa noastră în apeluri

Iar dezvoltarea și-a arătat rezultatele. Acum, la 13 ani de activitate, Blue Point înseamnă, în câteva cifre:

  • 250 de angajați
  • 3 sedii – București, Slobozia, Buzău
  • 556.040 volum total de apeluri în 13 ani
  • peste 3 milioane de ore petrecute la telefon de echipa noastră
  • 732 de ore de training
  • 120 de ore petrecute în activități interne.

Calitativ, Blue Point înseamnă mult mai mult pentru fiecare dintre membrii echipei:

  • Pentru mine Blue Point înseamnă dezvoltare, ambiție și provocare. Din primul moment în care am pășit în companie, am știut că va fi o experiență de neuitat. Mereu m-am simțit aici ca într-o mare familie, în care fiecare știe să asculte, să ofere sfaturi, să fie alături de ceilalți. Blue Point m-a ajutat să mă cunosc și să mă autodepășesc.” (Cornelia, specialist vânzări)
  • Experiența din Blue Point a fost și este una pozitivă pentru mine, suntem mai mult decât colegi. S-au creat prietenii frumoase, petrecem timp și în afara orelor de lucru. Iar la birou, ne-am ajutat când a fost nevoie. Tous pour un, un pur tous!” (Liliana, specialist back-office)
  • Pentru mine, Blue Point înseamnă o echipă unită, care de-a lungul timpului mi-a dovedit că implicarea și perseverența sunt elementele de bază prin care poți să evoluezi profesional. De când m-am alăturat echipei, am făcut față provocărilor întâlnite și datorită oamenilor cu care am colaborat și care au făcut în așa fel încât munca să nu devină o rutină.” (Cătălina, asistent manager)

#Lucky13. #Happy13. Gânduri la 13 ani de Blue Point

Așa că la mulți ani, Blue Point! La mulți ani unei echipe minunate și neobsite, vocea a zeci de proiecte și companii mari, care își doresc să asigure experiențe pozitive în punctele de contact cu clienții lor.

„Să pui o companie pe picioare și să te menții atât de mult timp este o muncă de zi cu zi. Nu există o rețetă a succesului, trebuie să spui <<prezent>> în fiecare zi. Evident, sunt zile mai bune, sunt alte zile mai obositoare, însă efortul depus este și trebuie să fie constant. Totul merită la finalul zilei, când mă uit la echipa extraordinară pe care am construit-o aici”, concluzionează Violeta Roșu, Managing Partner.

Contactați-ne

Ne puteți trimite un mesaj și vă vom răspunde în cel mai scurt timp.