Lecții la final 2023 și planuri pentru 2024
Am învățat din fiecare schimbare cu care a venit 2023, toate acestea reprezentând și noi oportunități de a pune în aplicare abilitatea de adaptare și flexibitatea care ne-au caracterizat dintotdeauna.
Iată câteva gânduri ale echipei de management despre cum a descurs pentru noi anul 2023, concluziile pe care le tragem la final de an, lecții cu care rămânem și obiectivele cu care pășim în noul an – de la Violeta Roșu, Loredana Surugiu, Katy Zaharia, Cristina Lupu, Ionuț Buciulac, Ana-Maria Cherciu, Bianca Karaman și Denisa Cojocaru.
Prioritatea noastră #1 în 2023 a fost dezvoltarea abilităților fiecărui membru din echipă
“Realizând o retrospectivă a celor mai importante abilități de care un leader are nevoie pentru a persevera într-o industrie atât de dinamică precum cea de contact center, menționez două astfel de calități care s-au dovedit deosebit de utile în acest an: comunicarea și delegarea eficientă. Anul ce tocmai se închide a fost un an în care ne-am îndreptat atenția către dezvoltarea abilităților fiecărui membru din echipă. Având o fundație de cunoștințe solide, obiective smart și orientare spre perfomanță, consider că finalul anului 2023 ne găsește focusați să atingem cele mai înalte culmi ale succesului. Atmosfera de lucru pozitivă în care ne desfășurăm activitatea rămâne, fără doar și poate, mediul propice pentru dezvoltarea continuă a echipelor nostre, pentru a duce mai departe efortul strategic al partenerilor de încredere care ne-au fost și ne sunt alături”, a transmis Loredana Surugiu, Contact Center Manager Blue Point.
„Finalul lui 2023 mă găsește mai conștientă, mai capabilă și mai conectată la oamenii din jur și la nevoile organizației, astfel încât să pot optimiza, dar și crește productivitatea echipelor. Din tot ce am experimentat în ultimii ani, cel mai mult m-a ajutat gândirea în perspectivă, ascultarea și prezența, abilitățile de negociere și implicarea în toate situațiile. M-am bazat întotdeauna pe leadershipul de dezvoltare pe care l-am transmis și echipelor mele, iar rezultatele nu au întârziat să apară.”, a fost mesajul lui Katy Zaharia, Customer Care Manager. Katy mizează în continuare pe integrarea oamenilor în echipă și pe setarea obiectivelor comune pe care le putem atinge împreună și care ne fac să ne conectăm și să ne bucurăm împreună de cele mai frumoase rezultate.
2023 a fost un an de recalibrare și adaptare continuă
“Pornind de la provocările existente în piață, anul acesta a presupus să recalibrăm fiecare strategie în ceea ce privește relația cu clientul. Apoi, am învățat că un lider eficient trebuie să fie agil și adaptabil la schimbările rapide”, spune colegul nostru Ionuț Buciulac, Senior Manager.
Pentru colegul nostru, prioritară a fost comunicarea deschisă și transparentă pentru a menține echipa informată și motivată chiar și în contextele marcate uneori de incertitudine.
Pentru Cristina Lupu, Manager Echipe BackOffice & Training, anul 2023 a stat tot sub semnul flexibilității și al schimbărilor rapide. “Împreună cu echipa managerială am depus eforturi pentru a îndruma, cu răbdare, oamenii către evoluție. La nivel de leadership, în contextul actual, provocările sunt mai intense: este nevoie de multă creativitate, timp alocat, energie și competențe specifice, care ulterior s-au regăsit direct proporțional în rezultatele obținute. Construirea constantă a încrederii reciproce în echipă este fără echivoc primul element care face ca o echipă să funcţioneze cât mai simplu și solicită un nivel ridicat de „self-awareness” pentru manager şi curaj în a solicita feedback frecvent”, ne-a spus Cristina.
2023 a fost anul în care am demonstrat din nou că o echipă statornică și solidă te ajută să treci peste provocări
Pentru Bianca Karaman, Project Manager, cele mai importante valori pe care le păstrează și cu care pășește în 2024 sunt prioritizare, eficiență și comunicare. „Cu ajutorul acestor trei piloni ai Blue Point am reușit să definitivăm obiectivele clienților noștri și să livrăm în continuare performanțele care ne definesc. Putem spune că suntem norocoși să avem alături o echipă receptivă, pregătită și adaptabilă la obiectivele de vânzare pe care le avem”, ne-a spus Bianca.
„2023 ne-a demonstrat încă o dată faptul că lucrul în echipă, comunicarea și deschiderea cu care întâmpinăm fiecare oportunitate și provocare, reprezintă o rețetă de succes. Consider că echipa de oameni pe care o avem în jurul nostru, cu ajutorul căreia toate planurile / obiectivele devin tangibile, reprezintă o componentă extrem de importantă”, au fost gândurile colegei noastre Ana Maria Cherciu, Project Manager.
Pentru Denisa Cojocaru, Project Manager, anul 2023 a fost unul decisiv în evoluția ei, unul în care a trecut de la poziția de team leader la cea de manager și care a venit la pachet cu multe lecții importante. “Am început anul sfios prin a reuși să lucrez cu echipe alături de care nu am mai lucrat până în acel moment și, ulterior, să le câștig respectul și să lucrăm împreună la creșterea rezultatelor ca o echipă adevărată! A fost echipa alături de care eu mi-am exersat toate aptitudinile învățate înainte, dar mi-am dezvoltat și noi abilități de management: să fiu calmă, să le transmit încrederea de care aveau nevoie și să le arăt că împreună putem crește rezultatele și chiar să mutăm munții din loc”, spune Denisa.
Obiective de business și planuri pentru 2024
Obiectivele noastre pentru anul următor sunt orientate către inovație și dezvoltare a businessului, atât din punctul de vedere al parteneriatelor existente, cât și a identității Blue Point.
#1 Adaptarea la schimbările din piață și dezvoltare de noi servicii
“După un an plin de schimbări care au fost greu de absorbit de către toate companiile, din toate industriile, am reușit să păstrăm stabilitatea în echipă și să încheiem anul optimiști, dar vigilenți. Cu siguranță, 2024 va fi anul în care va fi nevoie să ne recalibrăm constant, să ne adaptăm vitezei cu care se schimbă lucrurile. Plănuim deja să ne reinventăm și să dezvoltăm portofoliul de servicii pe care le oferim pentru a servi și mai țintit nevoile clienților noștri. Bineînțeles, în continuare vom investi și marjăm pe calitatea serviciilor pe care le prestăm, acestea fiind și diferențiatorul nostru principal în piață. Asta se traduce printr-o orientare către dezvoltarea oamenilor care se află în spatele calității serviciilor și performanței cu care ne-am obișnuit partenerii. La Blue Point, mereu am investit în pregătirea și dezvoltarea oamenilor din echipă, în construirea și menținerea unei echipe unite care livrează servicii de calitate”, spune Violeta Roșu, Managing Partner Blue Point.
„Obiectivul pentru 2024 este să ne adaptăm la schimbările tehnologice, sociale și economice care pot afecta modul în care oamenii cumpără. Totodată, îmi doresc ca în anul 2024 să rămanem la fel de motivați, concentrați si eficienți, acestea fiind unele din valorile după care ne ghidăm”, adaugă Ionuț.
#2 Consolidarea parteneriatelor existente și identificarea oportunităților de digitalizare care să susțină creșterea eficienței operaționale
“Pe termen mediu și lung, ne dorim ca Blue Point să rămână o companie inovativă și capabilă să răspundă nevoilor de comunicare omnichannel și soluții complete de direct marketing, indiferent de industria partenerilor noștri. În acest sens, în perioada următoare ne propunem să acționăm pe trei direcții majore: consolidarea și propulsarea parteneriatelor existente, identificarea oportunităților de digitalizare care să susțină creșterea eficienței operaționale și dezvoltarea de noi servicii”, spune Loredana Surugiu.
“De la 2024 îmi doresc de la noi strategii de vânzare și modalități consultative de a vinde produsele și soluțiile clienților noștri, până la promovarea identitătii noastre ca și companie în mediul de business, și, nu în ultimul rând, consolidarea relațiilor dintre oameni”, a adăugat Bianca Karaman.
“Pentru 2024, îmi doresc să primim cât mai multe provocări, proiecte noi, să implementăm noi metode de eficientizare a modalităților de lucru, astfel încât să putem scrie împreună noi capitole din experiențele Blue! În continuare îmi doresc pentru echipele mele să țintească sus, iar eu voi face tot ce ține de mine să ajungă fiecare acolo unde își dorește și unde îi este locul astfel încât să muncească cu plăcere”, a completat Katy Zaharia.
#3 Fidelizarea angajaților
“Fidelizarea angajaților este un punct important pe care o să îl avem în vedere în continuare, dar și dezvoltarea acestora, mai ales că piața concurențială solicită în acest moment rezultate rapide obținute într-un timp scurt și cu mai puține resurse. Consider că punctele noastre forte rămân în continuare zona calitativă, implicarea activă a echipei manageriale în acțiunile zilnice, atenția la detalii si mai ales disponibilitatea în a găsi soluții”, ne-a transmis Cristina Lupu.
În încheiere, vrem să mulțumim tuturor colegilor din București, Buzău și Slobozia pentru toate eforturile depuse. Împreună vom face din 2024 cel mai bun an de până acum.