Povestea Simonei, unul dintre primii angajați Blue Point

 În Blog

Blue Point a apărut pe piața de servicii clienți din România în 2007 și din acel moment s-a remarcat că fiind una dintre acele companii de call center ce se bazează pe o creștere naturală și o dezvoltare armonioasă.

Într-unul din articolele anterioare, Violeta Roșu – Managing Partner în Blue Point Call Center – ne-a oferit mai multe informații asupra companiei, ne-a spus prin ce anume se diferențiază Blue Point și care sunt principalele provocări întâmpinate.

Astfel, după ce am descoperit Blue Point din punctul de vedere al unei persoane aflate în echipa de conducere, a venit momentul să cunoaștem și viziunea unuia dintre primii angajați, Simona, o persoană ce a cunoscut de-a lungul timpului evoluția Blue Point din interior.

Să urmărim împreună răspunsurile Simonei la cele 11 întrebări de mai jos.

 

11 întrebări pentru Simona, unul dintre primii angajați Blue Point

 

1. Din ce an lucrezi în această companie şi ce funcţie aveai când te-ai angajat?

M-am angajat pe data de 13 mai 2009 şi se pare că numărul 13 nu mi-a purtat ghinion. În momentul acela era disponibil postul de Oficiant Telefoane, aşa că am profitat de ocazie şi m-am angajat la Blue Point. În această poziţie am avut posibilitatea de a fi în permanent contact cu clienţii noştri şi ai companiilor pe care le reprezentăm, de a înţelege îndeaproape cum gândesc aceştia şi care sunt nevoile lor de bază.

2. Ce funcţie ocupi în acest moment şi cum consideri că s-au modificat responsabilităţile tale de-a lungul timpului?

Acum sunt Project Manager sau Şef Departament, după cum este scris în fişa postului. Într-adevăr, responsabilităţile mele s-au schimbat radical de-a lungul timpului şi acum am posibilitatea de a privi lucrurile dintr-o perspectivă mai relaxată şi de a înţelege faptul că experienţa unui job devine un element de bază pentru următoarele experienţe de muncă. De exemplu, dacă înainte eram responsabilă doar pentru acţiunile mele, acum sunt răspunzătoare pentru ceea ce fac echipele pe care le coordonez, începând cu planificarea pe termen lung a proiectelor şi analiza detaliată a rezultatelor, şi terminând cu activităţile de zi cu zi ale oamenilor aflaţi la mine în echipă.

3. Cum decurge o zi normală pentru tine la Blue Point?

Fiecare zi este diferită şi nu seamănă una cu alta. Există însă și niște activități care rămân recurente: citit emailuri, transmitere raportări/ situaţii către clienţi, analiza evoluţiei proiectelor în curs şi a diverselor situaţii ce apar în urma muncii depuse alături de clienţii noştri.

O mare parte a zilei este dedicată situaţiilor speciale pe care le tratez punctual, implementarea proiectelor noi, atunci când este cazul şi buna desfăşurare a proiectelor care sunt active în acel moment, plus sesiunile de feedback necesare.

4. Ai recomanda unui prieten să vină în echipa Blue Point? De ce?

Cu mare drag aş recomanda unui prieten să se alăture echipei Blue Point. De-a lungul timpului am şi făcut astfel de recomandări, iar unele dintre aceste persoane mai sunt şi astăzi în cadrul echipei. De ce am făcut acest lucru şi de ce l-aş face în continuare? Aş putea aduce în discuţie nenumărate motive, dar cred că principalele argumente ar fi:

  • colectivul tânăr, ceea ce face ca lucrurile să se desfăşoare rapid şi să existe o anumită energie şi dinamică;
  • experienţa pe care o poate acumula o persoană aflată la început de drum;
  • locul de muncă ideal în care o persoană cu experienţă poate să pună în practică lucrurile dobândite;
  • şanse reale de promovare şi lista poate să continue.

5. Este dificil să lucrezi într-o companie de servicii clienţi? Care sunt principalele provocări?

Nu ştiu dacă pot spune că este dificil. Este o provocare. Sunt momente şi momente. Însă toate situaţiile întâlnite te ajută să te dezvolţi personal şi profesional. Aşa se dobândește experienţă, un element foarte important ce te ajută să înţelegi mai bine evenimentele viitoare ale carierei tale.

Oricine a lucrat în joburi ce implică muncă cu oamenii ştie că provocările ce apar sunt nenumărate şi oportunităţi de a întâlni zilnic situaţii şi persoane diferite sunt numeroase. În general, pot spune că principalele provocări ce apar într-un job de servicii clienţi sunt respectarea termenelor limită şi realizarea conexiunilor dintre clienţi şi echipa dedicată proiectelor.

6. Consideri că o experienţă de muncă într-o poziţie de suport clienţi este folositoare pentru o persoană aflată la începutul carierei?

O experienţă de muncă într-o poziţie de suport clienţi este foarte utilă pentru o persoană aflată la începutul carierei. Te ajută să te integrezi într-un colectiv în care sunt mai multe tipuri de personalităţi, te învaţă cum să reacţionezi atunci când eşti pus în situaţii limită, dar şi cum să respecţi procedurile standard, astfel încât lucrurile să se desfăşoare într-un mod calculat şi previzibil pentru toţi cei implicaţi. Personal, sunt de părere că un astfel de job te antrenează în comunicare şi te ajută să înţelegi aşteptările şi nevoile oamenilor.

7. Ce calităţi sau abilităţi profesionale crezi că ai dobândit în urma experienţei de a lucra pentru Blue Point?

Fără a intra în foarte multe amănunte, aş putea prezenta pe scurt calităţile pe care le-am dobândit/ dezvoltat la Blue Point:

  • capacitate de sinteză şi analiză;
  • abilităţi dezvoltate de comunicare scrisă şi verbală;
  • capacitate de adaptabilitate;
  • învăţare activă;
  • atitudine pozitivă.

Aceste aptitudini le-am dezvoltat prin interacţiunea avută cu întreaga echipă, dar şi datorită sesiunilor de training la care am participat alături de colegii mei.

8. Ce sfaturi poţi da unui nou angajat? Care sunt acele elemente la care trebuie să acorde atenţie orice nou venit în compania Blue Point?

Persoanelor noi le recomand să fie deschise să înveţe lucruri noi, să fie implicate în ceea ce fac şi să aibă răbdare. Faptul că lucrurile se desfăşoară în viteză şi situaţiile inedite se succed cu rapiditate poate da impresia de agitaţie şi lipsă de organizare, însă acestea sunt elemente de normalitate într-o poziţie de servicii clienţi. După cum spuneam mai sus, cei care reuşesc să muncească o anumită perioadă într-o astfel de poziţie sunt avantajaţi pe viitor datorită calităţilor de comunicare dobândite. În comparaţie cu orice alt job, cred că nimic nu se compară cu placerea de a ajunge rapid la soluţiile necesare pentru clienţi.

9. Ce planuri de viitor ai? Vei continua să lucrezi în industria de servicii clienţi pe viitor sau te gândeşti să îţi schimbi domeniul de activitate?

Am peste 15 ani de experienţă în câmpul muncii şi toate locurile de muncă au fost orientate spre clienţi. Prin urmare, nu am planuri să îmi schimb radical domeniul de activitate şi presupun că, într-un fel sau altul, voi continua să lucrez alături de oameni şi pentru oameni. Simt că este poziţia în care mă simt cel mai bine şi faptul că am posibilitatea de a ajuta oamenii şi pe cei din jurul meu este o satisfacţie în sine.

10. Ce pasiuni ai? Cu ce îţi ocupi timpul liber?

Îmi face plăcere să citesc, să ascult muzică, să mă plimb în parc. Atunci când timpul îmi permite plec din Bucureşti şi merg cu plăcere spre mare, munte sau orice alt loc îmi atrage atenţia.

11. Eşti pasionată de călătorii? Unde ţi-ar plăcea să călătoreşti şi de ce?

Daaaaa… Îmi place foarte mult să călătoresc. Mi-ar face plăcere să ajung în Turcia sau în Amsterdam. Până acum nu am avut ocazia sau curajul. Dacă tot am împlinit 30 de ani poate ar fi cazul să fac şi o „extravaganţă”. Ambele locaţii sunt pe lista mea pentru următoarele destinaţii şi sper să ajung în aceste locuri cât mai repede cu putinţă.

 

Concluzie

Acestea sunt cele 11 întrebări pe care le-am adresat Simonei, unul dintre primii angajați Blue Point. Sperăm că răspunsurile primite te-au inspirat să iei în considerare un job prin care să interacționezi cu oameni, fie într-un departament de suport clienți, fie într-un departament de consiliere vânzări.

Pentru mai multe informații despre Blue Point, te rugăm să ne contactezi direct, iar noi vom face tot posibilul să revenim către tine cu datele solicitate în cel mai scurt timp posibil.

 

Blue Point este o companie de call center ce oferă soluţii personalizate pentru servicii outbound (telesales, telemarketing, survey-uri, etc.) şi inbound (customer support, helpdesk info line and technical support, loyalty programs, cross sell upsell & inbound). Printre cei mai cunoscuţi clienţi ai companiei noastre, putem menţiona ING Bank, Metropolitan Life, Heineken, Hochland, Reader’s Digest, Ţiriac Auto, Vodafone şi Xerox.

Contactați-ne

Ne puteți trimite un mesaj și vă vom răspunde în cel mai scurt timp.