Violeta Roșu, Managing Partner Blue Point: „Suntem o echipă mai puternică acum”. Cum a arătat 2020 pentru noi
De la planuri mari la pandemie și work from home
2020 s-a simțit, pe alocuri, ca un an complicat, în care cu toții am fost măcar puțin puși la încercare: planuri s-au schimbat peste noapte, ieșirea din zona de confort a devenit regulă, adaptarea s-a transformat într-o abilitate-cheie.
2020 este anul care ne-a provocat cel mai puternic până acum, iar totul a început cu luna martie, când contextul generat de pandemie ne-a făcut să ne regrupăm rapid și să mutăm în doar 5 zile o echipă de 250+ oameni în work from home, o mișcare aproape fără precedent pentru o infrastructură ca cea a unui call-center: „Cea mai mare provocare a fost chiar muncitul de acasă. Înainte, când eram cu toții la birou, era mult mai simplu să comunic cu oamenii de la mine din echipă, să-i motivez, să rezolv situații și probleme. Odată cu pandemia și cu work from home, comunicarea în echipă a devenit mai complicată”, își aduce aminte Alexandru Catrinoiu, Team Leader Blue Point București.
„Atunci când erai la birou, când aveai nevoie de ceva, era suficient să ridici mâna și imediat venea cineva lângă tine să te ajute”, își amintește și Cristina Lupu, Quality&Training Manager, despre perioada de acomodare la lucrul remote.
Dintr-o dată, ne-am dat seama că nu ne vom mai putea strânge mâna, că nu ne vom mai vedea altfel decât online, că îmbrățișările sunt puse pe pauză și că multe dintre activitățile de comunicare internă preferate – teambuildinguri, petreceri aniversare, petreceri de sărbători etc. – vor lua o altă formă, la distanță.
Uitându-ne însă în urmă, 2020 s-a dovedit un an în care am învățat cât în zece ani, în care am demonstrat că putem rămâne uniți indiferent de provocări sau de momente dificile și că #ExperiențaBluePoint este vie, autentică și se menține chiar dacă nu ne întâlnim întotdeauna.
Povestim în cotinuare despre cum a fost acest an pentru noi, ce ne-a învățat, cum am trecut prin el și cum ne uităm la ceea ce urmează.
Anul provocărilor. Cum a arătat 2020 pentru echipa Blue Point
Încă de când ne-am mutat în work from home, am decis câteva lucruri importante: în primul rând, nu vom renunța la comunicarea deschisă, transparentă cu colegii noștri de echipă. Din acest motiv, am păstrat legătura și chiar am intensificat comunicarea la distanță. Prin emailuri zilnice, newslettere, informări frecvente, am căutat să analizăm mereu la rece situația și să ne informăm corect și rațional, într-un context alert, în care anxietatea era normal să fie la cote mai ridicate ca oricând.
Pe de altă parte, am introdus relaxarea și starea de bine, emoții atât de necesare într-o perioadă complicată. Am pus la punct programe de fitness remote, ne-am adus aminte de copilărie cu jocuri de trivia organizate online, am organizat livrări-surpriză pentru colegii care sunt cu noi de peste 5 ani, am sărbătorit 13 ani pentru care ne simțim recunoscători și norocoși. „Momentul meu preferat de comunicare internă a fost petrecerea digitală de 13 ani de activitate a companiei. A fost o bucurie să revăd mulți oameni dragi, chiar și online”, mărturisește Violeta Roșu, Managing Partner Blue Point.
Am căutat să păstrăm cât mai mult din normalitatea și evenimentele recurente pe care le-am fi organizat și offline, totul culminând cu o petrecere digitală de sărbători și cu kituri-surpriză special făcute pentru întreaga echipă, în care am pus puțin din dorința revederii și toate gândurile noastre bune.
Am povestit mai multe despre cum ne-am adaptat și ce acțiuni am făcut anul acesta și aici.
O echipă stabilă și puternică. Lecțiile lui 2020
Uitându-ne acum la lucruri, ne dăm seama că 2020 a venit cu multe lecții importante și valoroase.
În ciuda pandemiei, am reușit să menținem stabilitatea joburilor. „Experiența Blue Point a fost una foarte bună și anul acesta. Ne-am bucurat să asigurăm în primul rând stabilitatea joburilor, iar acum suntem cu ochii spre viitor deja. Sunt încrezătoare în ceea ce va urma”, spune Violeta.
Ne-am sudat ca echipă și suntem mai puternici. „Trecând prin impasul acestui an, pot să spun că am o super-echipă alături. În continuare, sărbătorim oameni care sunt de 8 sau chiar 10 ani la noi, iar asta cred că vorbește de la sine. Anul acesta ne-a demonstrat tuturor că putem funcționa în orice fel de structură foarte bine. Suntem o echipă încercată și asta ne face mai puternici”, adaugă Violeta Roșu.
Cea mai importantă lecție și pentru Cristina Lupu e legată tot de oamenii alături de care lucrează: „Oamenii sunt cei mai importanți. În pandemie, mi s-a demonstrat asta de zeci de ori și mă bucur nespus să am alături de mine o echipă de oameni atât de empatici, de sufletiști și de profesioniști”, completează Cristina.
Ne uităm spre un 2021 cu încredere, dorința să ne dezvoltăm și mai mult și să avem proiecte din ce în ce mai curajoase și diverse. „Anul ăsta a venit și cu multe provocări, și cu zile mai puțin bune, dar mă bucur tare mult că am reușit să trecem peste toate acestea împreună și că ne putem uita spre 2021 mai curajoși, mai puternici și mai încrezători”, declară Cornelia Arhir, Agent de Calitate.
Trei cuvinte care descriu cel mai bine acest an? „Cu siguranță – echipă, noi provocări și autodepășire”, sumarizează Violeta Roșu. „Sunt mândră de întreaga echipă”, concluzionează Loredana Surugiu, Call-Center Manager.
***
În 2020, am trecut testul maturității și al anduranței. Mai mult ca oricând, ne-am dat seama că valorile noastre și experiența pe care am creat-o intern timp de ani de zile se mențin și la distanță. Abia așteptăm să vedem ce ne va aduce 2021. 😊